Skuteczne ogłoszenie motoryzacyjne musi być napisane we właściwy sposób, który pozwoli na szybką sprzedaż samochodu. Chcesz wiedzieć, jak napisać skuteczne ogłoszenie motoryzacyjne? Podpowiadamy, jakich błędów uniknąć przy jego tworzeniu i co musi zawierać, żeby było atrakcyjne dla potencjalnych kupców. Zapraszamy do lektury!
Co musi zawierać ogłoszenie motoryzacyjne?
Stworzenie ogłoszenia motoryzacyjnego powinno rozpocząć się od zrobienia odpowiednich zdjęć pojazdu. To fotografie w dużej mierze wyznaczać będą atrakcyjność oferty i wpłyną na to, jak szybko można sprzedać samochód. Nie ma co prawda jednego skutecznego schematu, według którego powinno się tworzyć ogłoszenia o sprzedaży auta, jednak pewnych elementów nie można pomijać. Są to:
- prawdziwe i konkretne informacje dotyczące roku produkcji, przebiegu, rodzaju paliwa czy mocy silnika,
- informacje o usterkach czy naprawach auta,
- niezatajanie wad samochodu,
- informacja o wyposażeniu,
- unikanie wychwalania samochodu ponad miarę,
- umieszczenie prawdziwych zdjęć, które oddają stan i wygląd auta.
Dobrą praktyką jest również sprawdzenie ogłoszeń motoryzacyjnych innych i porównanie ze swoim. Pozwoli to na dostrzeżenie aspektów, o których samemu się nie pomyślało i uzupełnienie oferty o interesujące i ciekawe informacje.
Jak pisać o cenie w ogłoszeniu motoryzacyjnym?
Cena samochodu powinna być dostosowana do jego stanu – technicznego i wizualnego. W tym celu również warto sprawdzić, jak kształtują się ceny pozostałych samochodów w danej kategorii i na tej podstawie oszacować, za ile chce się sprzedać swoje auto. Dobrze jest porównać zarówno najtańsze, jak i najdroższe ogłoszenie motoryzacyjne i przeanalizować, jakie są między nimi różnice i z czego dokładnie wynikają.
Nie warto zaniżać oferty, można natomiast podać odrobinę wyższą kwotę, dzięki czemu możliwe będą negocjacje z klientem. Docenią oni możliwość obniżenia ceny, a Ty cieszyć się będziesz sprzedażą za ustaloną kwotę.
Jak opisać stan techniczny w ogłoszeniu motoryzacyjnym?
Informacja o stanie technicznym pojazdu jest kluczowa w każdym ogłoszeniu motoryzacyjnym. Klienci skupiają się głównie na wadach, usterkach oraz rzeczach do naprawy. Każda informacja o stanie pojazdu musi być poparta rzeczowymi argumentami, nie warto więc w tej kwestii oszukiwać czy naciągać faktów.
Stan wizualny samochodu również jest bardzo ważny. Zarysowania, plamy czy dziury w tapicerce stanowią istotne kwestie dla klientów, na które na pewno szczególnie zwrócą uwagę. Ważne więc, żeby w miarę możliwości pozbyć się ich, bo to na pewno uczyni samochód atrakcyjniejszym w oczach potencjalnych kupców.
Jak widać, można napisać skuteczne ogłoszenie motoryzacyjne, stosując się do kilku zasad. Pomogą one w skupieniu uwagi zainteresowanych, co na pewno przełoży się na większy odzew. A Ty jak piszesz ogłoszenia motoryzacyjne?
Ja już się tyle razy nacięłam na ogłoszenia motoryzacyjne, które miały masę nieprawdziwych informacji 🙁 nie wiem gdzie kupić samochod żeby wszystko było ok, mam wrażenie że wszyscy mnie chcą oszuakć